close

在一個活動當中,聽到朋友現場演唱這首歌曲,當下非常的感動,

雖然歌唱技巧不能像藝人一樣如此的完美無缺,但是能確定的是

”她”心中充滿了夢想,而且正全力衝刺,於是台下大家用心又專注

的給予了無限大的掌聲,不少人掉下眼淚~~

 

因此 我想把這首歌曲翻譯成中文 分享給更多有很大夢想與動力的人,

分享給聽了這首歌會感動的人。

 

這首歌曲 講給你我聽的 “你的”人生故事

The Climb By Miley Cyrus

I can almost see it
我幾乎要看到
That dream I'm dreaming. But
我時時刻刻放在心中的夢想,但是
There's a voice inside my head saying
腦海裡卻出現了一個聲音 告訴我
"you'll never reach it"
"你永遠無法成功"

Every step I'm taking
我跨越出的每一個步伐
Every move I make feels
做出的每一個行動,都讓我感覺到
Lost with no direction
迷失了方向
My faith is shaking
我的信心動搖了

But I, I gotta keep trying.
但是,我~我要繼續嘗試
Gotta keep my head held high
我要繼續抬頭挺胸面對

There's always gonna be another mountain
因為總會有另一個山頭
I'm always gonna wanna make it move
等著我去挑戰
Always gonna be an uphill battle
時常得面對上坡時的艱難挑戰
Sometimes I'm gonna have to lose
有時候我必須得認輸

Ain't about how fast I get there
這和我多快到達山頂無關
Ain't about what's waiting on the other side
也和山另一邊的風景無關
It's the climb
我就是要往上爬

The struggles I'm facing
我面對掙扎
The chances I'm taking
我抓住機會
Sometimes might knock me down. But,
有時候會打擊我的信心,但是
No, I'm not breaking
我不會放棄

I may not know it
我可能不知道
But these are the moments that
但是這些時刻
I'm gonna remember most, yeah
將會是我最深刻的記憶
Just gotta keep going
只要勇敢向前

And I, I gotta be strong
我必須變得更堅強
Just keep pushing on
一直督促著自己

'cause there's always gonna be another mountain
因為總會有另一個山頭
I'm always gonna wanna make it move
等著我去挑戰
Always gonna be an uphill battle
時常得面對上坡時的艱難挑戰
Sometimes I'm gonna have to lose
有時候我必須得認輸

Ain't about how fast I get there
這和我多快到達山頂無關
Ain't about what's waiting on the other side
也和山另一邊的風景無關
It's the climb
我就是要往上爬
Yeah-yeah

There's always gonna be another mountain
因為總會有另一個山頭
I'm always gonna wanna make it move
等著我去挑戰
Always gonna be an uphill battle
時常得面對上坡時的艱難挑戰
Sometimes I'm gonna have to lose
有時候我必須得認輸

Ain't about how fast I get there
這和我多快到達山頂無關
Ain't about what's waiting on the other side
也和山另一邊的風景無關
It's the climb
我就是要往上爬
Yeah-yeah-yeah

Keep on moving
持續前進
Keep climbing
繼續向上爬
Keep the faith
堅定著信念

Baby
寶貝
It's all about
這些都關於
It's all about the climb
這些都是關於 向上爬的過程
Keep your faith
堅定你的信念
Keep your faith, whoa
堅定你的信念喔~~~

 



arrow
arrow
    全站熱搜

    Lydia T 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()